جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
حیاتی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از اتمام مصاحبه‌های عمومی و تخصصی متقاضیان طرح شناسایی، پذیرش و حمایت از طلاب استعداد برتر خبرداد.

طاهره حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با فراخوان ناب نو (طرح شناسایی و پذیرش و حمایت از طلاب استعداد برتر) عنوان کرد: هر سال حوزه علمیه خواهران کل کشور همسو با اداره نخبگان حوزه علمیه و جامعه الزهرا(س) فراخوانی را با عنوان طرح شناسایی، پذیرش و حمایت از طلاب استعداد برتر اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از این فراخوان شناسایی نخبگان جوان است، ادامه داد: حوزه علمیه خواهران کشور تاکنون ۹ فراخوان را اعلام کرده است که استان قم همواره جزء استان های پیشتاز در زمینه شناسایی، پذیرش و حمایت از طلاب استعداد برتر بوده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم بیان کرد: این فراخوان در چهار بخش تحصیلی، تدریس، پژوهش و تبلیغ است. در بخش تحصیل با دارا بودن شرط معدل بالای ۱۸، در بخش تدریس با شرط سابقه تدریس با رعایت سن (حداکثر ۳۵ سال)، در بخش پژوهش صاحبان تالیف و مقالات علمی_پژوهش و در بخش تبلیغ فعالان تبلیغ چهره به چهره، تبلیغ رسانه‌ای و مجازی می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه نهمین فراخوان در مهر ۱۴۰۲ اعلام شد، تصریح کرد: در این فراخوان حوزه علمیه خواهران استان قم توانست حدود ۱۰۰ نفر از طلاب را در چهار عرصه فوق شناسایی کند که مصاحبه متقاضیان با حضور دو کارشناس که از پژوهشگران و اساتید سطوح عالی بودند برگزار شد.

حیاتی در رابطه با مصاحبه متقاضیان تصریح کرد: متقاضیان بعد از بررسی شرایط، مصاحبه عمومی و تخصصی را پشت سر می‌گذارند که مصاحبه عمومی برای طلاب سطح دو شامل صرف و احکام برای طلاب سطح سه شامل عقاید، فقه و اصول و برای طلاب سطح چهار فقه، اصول و کلام است.

وی افزود: طلاب بعد از کسب امتیاز لازم در مصاحبه عمومی وارد مصاحبه تخصصی می‌شوند که این بخش برای طلاب سطح سه و سطح چهار است. طلاب در این بخش بر اساس رشته‌ای که تحصیل می‌کنند در یک درس به انتخاب خودشان مورد ارزیابی اساتید و کارشناسان قرار می‌گیرند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم اضافه کرد: متقاضیان در صورتی که بتوانند در مصاحبه عمومی و تخصصی امتیاز کافی را کسب کنند وارد مصاحبه مهارتی می شوند که این بخش برای عرصه‌های تدریس، تبلیغ و پژوهش است.

وی گفت: در عرصه تدریس مهارت‌هایی مانند کلاس داری، مهارت‌های مورد نیاز در تدریس، تسلط علمی و فن بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در عرصه تبلیغ مهارت‌های بیان، آموزش احکام، کلاس داری، ارتباط گیری با کودکان، نوجوانان و جوانان، مهارت‌های ارتباطی و مخاطب شناسی، تبلیغ چهره به چهره بررسی می‌شود.

حیاتی ادامه داد: در بخش پژوهشی نیز فرد با توجه مقالات یا کتبی که دارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مهارت های علمی، میزان تسلط به ابزارهای کمک پژوهشی، منابع پژوهشی، روش مسئله شناسی و... بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم هر دو بخش مصاحبه را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: مصاحبه بخش عمومی از اواخر سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود و مصاحبه بخش تخصصی از اردیبهشت سال جاری آغاز شده بود در ۲۳ و ۲۴ مرداد به پایان رسید.

حیاتی با بیان اینکه امتیازات کسب شده توسط متقاضیان به اداره کل نخبگان و استعدادهای برتر ارسال شده است، یادآور شد: امیدواریم که طلاب بتوانند در کارگروه تخصصی امتیاز لازم را کسب کنند و جزء استعدادهای برتر حوزه های علمیه شناسایی شوند و مورد حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم تاکید کرد: حمایت های معنوی در جهت ارتقا علمی و مهارتی طلاب در راستای عرصه‌ای که در آن شرکت کردند، است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha